Yorum: #1
06-08-2009, 21:16
Valve Hammer Editor: ?as indiR :D
zhlt Klas?r? lazym olabilir: ?as indiR :D
Game configurations
Configurations:Edit butonuna basyn daha sonra add butonuna en son acylan yere istedi?iniz bir ady girin Ben Counter-Strike olarak atadym ismini.Daha sonra ok ve close tuslaryna basarak pencereleri kapatyn.
Game DataFiles:Add butonuna basyn, Hammer y y?kledi?iniz yerde fdg isimli klas?r?n i?inde counter-strike isimli fdg dosyasy olucak onu se?in.
Texture Format:Burda ayar yapmyyaca?yz.
Map Type:Burda ayar yapmyyaca?yz.
Default PointEntity class:info_player_start y seciyoruz.
Default SolidEntity Class:Func_wall y seciyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike nyn klasorunun yerini belirtiyoruz?
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike
Mod Directory: tfc yada baska y?kl? olan hl modlarynyn yuklu oldugu
klas?r?n?n yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).
?rnek:Bende cs1.6 y?kl? oldu?undan mod y?kl? deil bende b?yle g?sterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform
Game Directory:Valve klas?r?n?n oldu?u yeri belirtiyoruz.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve
RMF Directory: haritanyzy yaparken kaydetmek istedi?iniz zaman nereye
kaydetti?inizi bilmeniz gerekir,belgelerim klas?r?ne Haritalarym isimli bi klas?r
a?yn ve rmf directory e klas?r?n?z? tanytyn.
?rnek:C:\Haritalarym(ben c de klas?r actym).
Syra geldi Build Programs Ayarlaryna,panelden Build Programsy se?in ve
ayarlary yapyn;
Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi se?in.
Not:Game Configurationda ki configurationsa handi ady girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik ?ykar iki adyn da ayny
olmasyna dikkat edin.
Game Executable: hl.exe nin yerini tanytyn.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe
CSG Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki csg.exe yi
tanytyn.
?rnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe
BSP Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki bsp.exe yi
tanytyn.
?rnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe
VIS Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki vis.exe yi
tanytyn.
?rnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe
RAD Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki vis.exe yi
tanytyn.
Place compile maps in this directory before running the game:
Haritanyzy yaptynyz compile ettiniz,compile i?lemi bittikten sonra maplarymyzy
kaydetice?imiz klas?r? belirtmemiz lazym.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\maps
Not:Genelde olan bir hata var bazy yeni ba?layan tasarymcylar maplaryny
ba?ka klas?rlere kaydettikleri i?in compile bitti?inde oyun caly?tygynda harita
bulunamady gibi bir hata alyyorlar bunun nedeni,cs nin haritayy
bulamamasydyr,bunun olmamasy i?in Place compile maps in this directory
before running the game:
?rnek:C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps ayary bu ?ekilde yapyn.O
zaman maplar direk cs maps klas?r?ne kaydedilece?i i?in haritanyz
a?ylacaktyr.
?imdi syra 2d views ayarlarynda,2d views penceresini se?in ve ayarlary yapyn.
2d views
Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
secene?i hari? hepsini se?in dikkat Grid ayarlaryna ellemeyin.
Grid:Burda ayar yapmyyaca?yz.
3d views
Burda ayar yapmyyaca?yz.
General
Undo Levels:Bu ayar haritanyzy yaparken bir hata yaptynyz ve geri almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir de?er girin ve ne kadar geri almak istiyosanyz
o kadar geri alyn.
Not: dikkat undo level de?erinde bilgisayarynyn ram y d???k olanlar i?in 50
ideal bir de?er bu tur sistemi d???k olanlar fazla de?er girmesinler yoksa pc
de kasmalar ba?lar.
Textures
Texture Files: haritanyzy tasarlarken kullanaca?ynyz kaplamalaryn oldu?u wad
dosyalarynyn yerini belirtir.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
Umarym Y?inize Yarar
Be?enirseniz Sadece Bi Te?ekk?r Yeter..(:
[SIZE="3"]+RAP pLeaSe[/SIZE]
zhlt Klas?r? lazym olabilir: ?as indiR :D
Game configurations
Configurations:Edit butonuna basyn daha sonra add butonuna en son acylan yere istedi?iniz bir ady girin Ben Counter-Strike olarak atadym ismini.Daha sonra ok ve close tuslaryna basarak pencereleri kapatyn.
Game DataFiles:Add butonuna basyn, Hammer y y?kledi?iniz yerde fdg isimli klas?r?n i?inde counter-strike isimli fdg dosyasy olucak onu se?in.
Texture Format:Burda ayar yapmyyaca?yz.
Map Type:Burda ayar yapmyyaca?yz.
Default PointEntity class:info_player_start y seciyoruz.
Default SolidEntity Class:Func_wall y seciyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike nyn klasorunun yerini belirtiyoruz?
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike
Mod Directory: tfc yada baska y?kl? olan hl modlarynyn yuklu oldugu
klas?r?n?n yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).
?rnek:Bende cs1.6 y?kl? oldu?undan mod y?kl? deil bende b?yle g?sterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform
Game Directory:Valve klas?r?n?n oldu?u yeri belirtiyoruz.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve
RMF Directory: haritanyzy yaparken kaydetmek istedi?iniz zaman nereye
kaydetti?inizi bilmeniz gerekir,belgelerim klas?r?ne Haritalarym isimli bi klas?r
a?yn ve rmf directory e klas?r?n?z? tanytyn.
?rnek:C:\Haritalarym(ben c de klas?r actym).
Syra geldi Build Programs Ayarlaryna,panelden Build Programsy se?in ve
ayarlary yapyn;
Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi se?in.
Not:Game Configurationda ki configurationsa handi ady girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik ?ykar iki adyn da ayny
olmasyna dikkat edin.
Game Executable: hl.exe nin yerini tanytyn.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe
CSG Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki csg.exe yi
tanytyn.
?rnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe
BSP Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki bsp.exe yi
tanytyn.
?rnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe
VIS Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki vis.exe yi
tanytyn.
?rnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe
RAD Executable:Masa?st?ne extract etti?imiz zhlt klas?r?ndeki vis.exe yi
tanytyn.
Place compile maps in this directory before running the game:
Haritanyzy yaptynyz compile ettiniz,compile i?lemi bittikten sonra maplarymyzy
kaydetice?imiz klas?r? belirtmemiz lazym.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\maps
Not:Genelde olan bir hata var bazy yeni ba?layan tasarymcylar maplaryny
ba?ka klas?rlere kaydettikleri i?in compile bitti?inde oyun caly?tygynda harita
bulunamady gibi bir hata alyyorlar bunun nedeni,cs nin haritayy
bulamamasydyr,bunun olmamasy i?in Place compile maps in this directory
before running the game:
?rnek:C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps ayary bu ?ekilde yapyn.O
zaman maplar direk cs maps klas?r?ne kaydedilece?i i?in haritanyz
a?ylacaktyr.
?imdi syra 2d views ayarlarynda,2d views penceresini se?in ve ayarlary yapyn.
2d views
Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
secene?i hari? hepsini se?in dikkat Grid ayarlaryna ellemeyin.
Grid:Burda ayar yapmyyaca?yz.
3d views
Burda ayar yapmyyaca?yz.
General
Undo Levels:Bu ayar haritanyzy yaparken bir hata yaptynyz ve geri almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir de?er girin ve ne kadar geri almak istiyosanyz
o kadar geri alyn.
Not: dikkat undo level de?erinde bilgisayarynyn ram y d???k olanlar i?in 50
ideal bir de?er bu tur sistemi d???k olanlar fazla de?er girmesinler yoksa pc
de kasmalar ba?lar.
Textures
Texture Files: haritanyzy tasarlarken kullanaca?ynyz kaplamalaryn oldu?u wad
dosyalarynyn yerini belirtir.
?rnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
Umarym Y?inize Yarar
Be?enirseniz Sadece Bi Te?ekk?r Yeter..(:
[SIZE="3"]+RAP pLeaSe[/SIZE]