Yorum: #1
11-19-2009, 19:05
Blizzard: Arena Bir Hataydı.
WarCry dan John Ref Blizzard'ın oyun tasarımcısı Rob Pardo ile WoWun 5. yılı hakkında bir mülakat yaptı, ve yeni MMO oyununun kimlere hitap ettiğine ve WoW un büyük başarısının ne olduğuna ve 12 milyon kişinin yaklaşık üç katı kadar civarında görüşün bildirildiği bazı konulara ışık tuttu. Bu arada WoW un en büyük hatalarının ne olduğunu sorduğunda ilginç bilgiler elde etti.
Sunucuların açılışta daha stabil olmasını arzu ettiğini belirtirken WoW tarihinin en büyük tasarım hatasının arena olduğunu söyledi.
Pardo nun konuşması:
Oyunu, sınıfları ve bunların dengesi hakkında iyi bir mühendislik ortaya koyamadık, sadece onları ekledik ve dengelemek oldukça zorlaştı. WOW bir yardımlaşmalı PVE mi yoksa rekabetçi PVP mi? Sınıf denge ekibinin üzerinde baskı var, oyunun kendisi üzerinde baskı var ve pek çok oyuncu PVP yapmadığı halde neden sınıfının değiştiğini anlamıyor. Bu dengeyi sağlamak için daha ne kadar ayar yapmamız gerek tahmin edemiyorum.
Pardo başlangıçtan bu yana Raid boyutlarını değiştirmek, Heroic dungeonlar eklemek gibi değişimlerin başarılı olduğunu ancak Arena nın Blizzard ve oyuncular için tam bir baş ağrısı olduğunu söylüyor. Elinde imkan olsa WoW un başlangıcına geri dönüp sınıf dengelerinin temellerini değiştireceğini ve Arena yı TBC ye eklenmeden iptal edeceğini belirtti.
Böyle bir tartışmalı konuya gerçekten samimi bir yaklaşım oldu.WoW gibi bir oyunda Arena sisteminin hata olduğunu anlamaları güzel bir olay. Pardo Arena yı tam olarak baltalayamayacaklarını belirtti yani bir süre daha Arena ile beraberiz. Çocuklar PVE damage patlamanız için kusura bakmayın.
WarCry dan John Ref Blizzard'ın oyun tasarımcısı Rob Pardo ile WoWun 5. yılı hakkında bir mülakat yaptı, ve yeni MMO oyununun kimlere hitap ettiğine ve WoW un büyük başarısının ne olduğuna ve 12 milyon kişinin yaklaşık üç katı kadar civarında görüşün bildirildiği bazı konulara ışık tuttu. Bu arada WoW un en büyük hatalarının ne olduğunu sorduğunda ilginç bilgiler elde etti.
Sunucuların açılışta daha stabil olmasını arzu ettiğini belirtirken WoW tarihinin en büyük tasarım hatasının arena olduğunu söyledi.
Pardo nun konuşması:
Oyunu, sınıfları ve bunların dengesi hakkında iyi bir mühendislik ortaya koyamadık, sadece onları ekledik ve dengelemek oldukça zorlaştı. WOW bir yardımlaşmalı PVE mi yoksa rekabetçi PVP mi? Sınıf denge ekibinin üzerinde baskı var, oyunun kendisi üzerinde baskı var ve pek çok oyuncu PVP yapmadığı halde neden sınıfının değiştiğini anlamıyor. Bu dengeyi sağlamak için daha ne kadar ayar yapmamız gerek tahmin edemiyorum.
Pardo başlangıçtan bu yana Raid boyutlarını değiştirmek, Heroic dungeonlar eklemek gibi değişimlerin başarılı olduğunu ancak Arena nın Blizzard ve oyuncular için tam bir baş ağrısı olduğunu söylüyor. Elinde imkan olsa WoW un başlangıcına geri dönüp sınıf dengelerinin temellerini değiştireceğini ve Arena yı TBC ye eklenmeden iptal edeceğini belirtti.
Böyle bir tartışmalı konuya gerçekten samimi bir yaklaşım oldu.WoW gibi bir oyunda Arena sisteminin hata olduğunu anlamaları güzel bir olay. Pardo Arena yı tam olarak baltalayamayacaklarını belirtti yani bir süre daha Arena ile beraberiz. Çocuklar PVE damage patlamanız için kusura bakmayın.