Yorum: #1
03-31-2013, 14:48
Bir markanın en önemli unsurlarından biri de hiç şüphesiz logosudur.Milyonlarca dolarlık bütçelerle gerçekleşen pazarlama ve reklam yatırımları sayesinde pek çok markayı sadece logosundan tanıyabiliyoruz. Peki, bugün bir bakışta tanıdığımız bu logoları tasarlatmak firmalara ne kadara mal olmuştur, hiç merak ettiniz mi? İşte çok iyi tanıdığımız bazı logolar ve fiyat etiketleri...
Microsoft: $0
Microsoft’un 2012’de güncellenen logosunu şirketin kendi grafik departmanı yapmış.

Google: $0
Ünlü gökkuşağı logosu yıllar içinde birkaç sefer değişimden geçmiş olsa da orijinal tasarım, Google’ın kurucularından Sergey Brin tarafından ücretsiz bir grafik yazılımı olan GIMP programı kullanılarak yapılmış.

Coca-Cola: $0
Dünyanın en iyi bilinen logolarından biri olan Coca-Cola, şirketin kurucularından ve aynı zamanda muhasebecisi Frank M. Robinson tarafından 1886’da tasarlanmıştı. Firmanın internet sitesinde yer alan bilgiye göre Robinson, Coca-Cola ismini “iki ‘C’ harfi reklamlarda güzel görünür” gerekçesiyle önermiş.

Twitter: $15
Twitter, kuş logosunu iStockphoto isimli online fotoğraf sitesinden satın almıştı. Logonun yaratıcısı Simon Oxley’a bu satıştan düşen payın altı dolar civarında olduğu tahmin ediliyor.

Nike: $35
Nike firmasının kurucusu Phil Knight, bugün hâlâ kullanmakta oldukları logoyu, 1971 yılında grafik tasarım öğrencisi Carolyn Davidson’a çizdirmişti. O tarihte Portland Eyalet Üniversitesi’nde ders vermekte olan Knight, bir gün Davidson’ın parasızlıktan şikayet ettiğini duyar ve saati 2 dolara iş teklif eder. Davidson, şirketin tablo ve grafiklerini çizer, logoyu da tasarlar. Knight, “Aşık olmadım ama belki zamanla alışırım” der ve logo için 35 dolar öder. Daha sonra bazı küçük değişikliklerden geçse de ana konsept bugün de kullanılmaya devam etmektedir. Nike daha sonra Davidson’a bugün değeri 600 bin doları bulan 500 adet şirket hissesi verir.

Enron: $33.000
Enron logosunu tasarlayan Paul Rand’a bu çalışması için 33.000 dolar ödenmiş. Paul Rand ayrıca ABC, IBM, UPS, NeXT ve Westinghouse logolarını da tasarlamıştır.

Glasgow 2014: $95.000
Marque Agency isimli ajansa, bu uluslararası spor etkinliğinin logosu için 95.000 dolar ödenmiş.

NeXT: $100.000
Paul Rand, 1986 yılında Steve Jobs için NeXT logosunu 100 bin dolara tasarlamıştı.

Londra 2012 Olimpiyatlar: $625.000
Londra Olimpiyat Organizasyon Komitesi, Lisa Simpson’ın oral seks yapıyormuş haline benzediği iddiası ile çok tartışılan bu logo için Wolff Olins’e 625 bin dolar ödedi.

Pepsi: $1.000.000
Arnell Group, 2008 yılında Pepsi’nin logosunu bir milyon dolara tasarladı.

BBC: $1.800.000
BBC’nin 1997’de değişen logosu için tasarım ajansı Lambie-Nairn’e ödenen fatura 1,8 milyon dolar.

Accenture: $211.000.000
Danışmanlık firması "Arthur Andersen" kurum kimliğinin “Accenture” dönüşümünün maliyeti 100 bin dolara çıkmıştı.

BP: $211.000.000
BP, logo değişimi için 2008’de 211 milyon dolar ödemişti.

Kaynak: Hürriyet
Microsoft: $0
Microsoft’un 2012’de güncellenen logosunu şirketin kendi grafik departmanı yapmış.

Google: $0
Ünlü gökkuşağı logosu yıllar içinde birkaç sefer değişimden geçmiş olsa da orijinal tasarım, Google’ın kurucularından Sergey Brin tarafından ücretsiz bir grafik yazılımı olan GIMP programı kullanılarak yapılmış.

Coca-Cola: $0
Dünyanın en iyi bilinen logolarından biri olan Coca-Cola, şirketin kurucularından ve aynı zamanda muhasebecisi Frank M. Robinson tarafından 1886’da tasarlanmıştı. Firmanın internet sitesinde yer alan bilgiye göre Robinson, Coca-Cola ismini “iki ‘C’ harfi reklamlarda güzel görünür” gerekçesiyle önermiş.

Twitter: $15
Twitter, kuş logosunu iStockphoto isimli online fotoğraf sitesinden satın almıştı. Logonun yaratıcısı Simon Oxley’a bu satıştan düşen payın altı dolar civarında olduğu tahmin ediliyor.

Nike: $35
Nike firmasının kurucusu Phil Knight, bugün hâlâ kullanmakta oldukları logoyu, 1971 yılında grafik tasarım öğrencisi Carolyn Davidson’a çizdirmişti. O tarihte Portland Eyalet Üniversitesi’nde ders vermekte olan Knight, bir gün Davidson’ın parasızlıktan şikayet ettiğini duyar ve saati 2 dolara iş teklif eder. Davidson, şirketin tablo ve grafiklerini çizer, logoyu da tasarlar. Knight, “Aşık olmadım ama belki zamanla alışırım” der ve logo için 35 dolar öder. Daha sonra bazı küçük değişikliklerden geçse de ana konsept bugün de kullanılmaya devam etmektedir. Nike daha sonra Davidson’a bugün değeri 600 bin doları bulan 500 adet şirket hissesi verir.

Enron: $33.000
Enron logosunu tasarlayan Paul Rand’a bu çalışması için 33.000 dolar ödenmiş. Paul Rand ayrıca ABC, IBM, UPS, NeXT ve Westinghouse logolarını da tasarlamıştır.

Glasgow 2014: $95.000
Marque Agency isimli ajansa, bu uluslararası spor etkinliğinin logosu için 95.000 dolar ödenmiş.

NeXT: $100.000
Paul Rand, 1986 yılında Steve Jobs için NeXT logosunu 100 bin dolara tasarlamıştı.

Londra 2012 Olimpiyatlar: $625.000
Londra Olimpiyat Organizasyon Komitesi, Lisa Simpson’ın oral seks yapıyormuş haline benzediği iddiası ile çok tartışılan bu logo için Wolff Olins’e 625 bin dolar ödedi.

Pepsi: $1.000.000
Arnell Group, 2008 yılında Pepsi’nin logosunu bir milyon dolara tasarladı.

BBC: $1.800.000
BBC’nin 1997’de değişen logosu için tasarım ajansı Lambie-Nairn’e ödenen fatura 1,8 milyon dolar.

Accenture: $211.000.000
Danışmanlık firması "Arthur Andersen" kurum kimliğinin “Accenture” dönüşümünün maliyeti 100 bin dolara çıkmıştı.

BP: $211.000.000
BP, logo değişimi için 2008’de 211 milyon dolar ödemişti.

Kaynak: Hürriyet
