Yorum: #1
12-14-2009, 23:21
Ibni Sirin'e göre; büyük peygamberleri rüyanızda gözlemlemek, izzet ve serefe, nebileri gözlemlemek zafere, din kuvvetine delalet eder. Kirmani'ye göre; bir nebiyi ferah ve sevinç içinde olarak gözlemlemek, zafere ifade eder. Bir peygamberi gazapli, yüzü asik, kaslari çatak bir halde gözlemlemek, sonunda ferah ve sevince dönüsmegi beklenen siddet ve illete, bir nebiden bir sey aldigini veya bir söz isittigim gözlemlemek, o peygamberin ilminden faydalanmak ve sevinmege delalet eder. Cafer'i Sadik'a göre; Adem aleyhisselami rüyasinda gören, eger hak etmis ise, büyük bir mertebeye erisir. Eger müstahak degilse, tövbe etmelidir. Adem aleyhisselam ile konustugunu gören, ilim ve marifet sahibi olur. Adem aleyhisselama itaat etmedigini gözlemlemek, isyan ve kötülük Isarettir. Adem aleyhisselami kestigini gören, anne ve babasina veya ögretmenine asi olur. SIT aleyhisselami gören bolluk içinde yasar, mali ve çocuklari çok olur. Bu peygamberi rüyanızda gözlemlemek, büyük bir ise girmeden önce vasiyetini yapmasi geregine ifade eder. IDRIS aleyhisselami görenin her isi yolunda gider, Idris (AS) görülmesi ibadete delalet eder. NUH aleyhisselami gözlemlemek. Ömrün uzun olmasina ve bu sirada düsmandan zarar ve bozgunluk görülmege ve sonunda muradinin olacagina ifade eder. Nuh aleyhisselami rüyasmda gören kişinin komsulari ve düsmanlari kendisini kiskanirlar ise de Hz. Allah (CC) onu, düsmanlarin serrinden saklar. HUD aleyhisselami görenin, kendisine düsmanlari saldirir isede onlara üstün gelir. LUT aleyhisselami gören bir yerden baska bir yere gider, isleri kolaylasir ve sonu hayirli olur. Bir baska rivayete göre de, ahlaksiz bir kadinla evlenerek. ondan hayir görmez. SALIH aleyhisselami gören, aziz ve itibarli olur. IBRAHIM aleyhisselami gözlemlemek hacca gitmege ve bir rivayete göre hükümetten bir kötülüge ugramaya ve anne ve babasina karsi gelecegine ve baska bir rivayete göre de, dünyada büyük bir mutluluga ve hayra kavusacagina yorumlanir. ISMAIL aleyhisselami görenin kadri artar ve istekleri yerine gelir. Bir rivayete göre, sadik bir insanla arkadas olup ondan bir vaad alip, o vaadi yerine getirecegine delalet eder. ISHAK aleyhisselami gözlemlemek, daima dünya ve ahirette saadetle yorumlanir. YAKUP aleyhisselami görene, çocuklari tarafindan keder verecek bir durum meydana gelirse de, sonradan sevinir ve mutlu olur. Kaybolmus bir kişisi varsa, selametle döner. YUSUF aleyhiaselami gözlemlemek, akrabasi tarafindan iftiraya ugrayip, sonunda büyük bir mala ulasmaga, muradinin olmasina ve bir rivayete göre de, bir kadin yüzünden kederlenip, nihayet hayra ve ihsana ulasmaya delalet eder. SUAYIP aleyhisselami göreni önce halk istemez, fakat sonra o düsmanlarina karsi üstünlük kurar. EYÜP aleyhisselami gözlemlemek, önce düsmanlarina yenilip, sonra onlara üstün gelmege ve düsmanlarini yok etmeyi basarmaga, yolculukta ise, selametle dönüse. ifade eder. HARUN aleyhisselami gözlemlemek, öncelikle büyük bir kisinin halife ve vekili olup, o sirada bela ve düsmanliga ugramaya ve sonunda hayra ulasmaya delalet eder. ELYESA aleyhisselami gözlemlemek, güç islerinin kolaylasacagina delildir. DAVUD aleyhisselami görenin esi tarafindan sikintisi ve üzüntüsü olur. Bir rivayete göre evinde söz sahibi olur. Fakat bir kadin yüzünden zarar görür. SÜLEYMAN aleyhisselami görenin mertebesi çok yüksek olur. Mali ve mülkü artar. Bir yolculuga çikar ve selametle geri döner. ZEKERtYA aleyhisselami gören kişiye Cenabi Hak (CC) hayirli isler yapmayi nasip eyler. YAHYA aleyhisselami gören, dünya nimetlerinden el etek çeker. Ahiret isleri ile ugrasir. Uzun bir ömür sürer ve selamet bulur. HIZIR aleyhisselami rüyasinda görenin ömrü uzun olur. Uzun bir yolculuga çikar ve Allah (CC) onun yardimcisi olur. ILYAS aleyhisselami görenin zor isleri kolaylasir. Duasi kabul olur. YUNUS aleyhisselami gözlemlemek, siddetten sonra feraha, kederden sonra sevince, karanliktan sonra aydinliga, sikintidan sonra genislige ulasmaga delalet eder. LOKMAN aleyhisselami gözlemlemek, ilim ve bilgi sahibi olacagina ifade eder. ZÜLKARNEYN aleyhisselami gözlemlemek, büyük bir insana gidip ondan bir istekte bulunmaya, ve ricasinin kabul edilecegine delalet eder. Gerek ölü ve gerek sag oldugu halde enbiyadan birini ziyaret ettigini rüyanızda gözlemlemek, üç sekilde yorumlanir: Rüya sahibi eger ibadetinde devamli ise, Cenab-i Hak ona magfiret eder, hayir ve berekete ulasir, cennetle müjdelenir. Bir peygamberin mezarini kazdigini gören, onun sünnetini kabul etmis olur. Eger mezarda kemik bulursa muradina erer. Enbiyadan birinin kendisine seriata aykiri bir emir verdigini gözlemlemek, onun seriattan ayrildigina dair bir uyaridir. Nebilerden birisinin vücudunda bir yerinin eksik olugunu gözlemlemek, rüya sahibinin dininde noksanligina delalet eder. Nebilerden birini çirkin ve iyi olmayan bir sekilde gözlemlemek, günah isledigine ifade eder. Peygamberleri veya onlardan birisini rüyanızda gözlemlemek on sekilde yorumlanir: Rahmet, nimet, izzet, yüksek mevki, devlet, zafer, saadet, baskanlik, Islam'da kuvvet, dünya ve ahirette hayir, rahat. Nebilerden biriyle kavga ettigini gören dininde bir suç, bir günah isler. Bir peygamberi öldürdügünü gözlemlemek, dinindeki eksiklige ve bu yüzden lanetlenecegine ifade eder. Nebilere mahsus bir elbise içinde bulundugunu gözlemlemek, din ve dünyada iyilige, kendisinin nebi oldugunu gözlemlemek, sehit olarak ölecegine ve büyük bir sevaba nail olacagina; nebiler gibi ibadet ettigini ve onlar gibi yasadigini gözlemlemek, dininin kuvvetine delalet eder.