Yorum: #1
04-03-2010, 14:36
VOLKSWAGEN Jetta 2.0 16V Comfortline aracın genel özellikleri
Genel Bilgiler
İlk dört kuşağında 1979'da yollara çıkan Jetta I'den 1991'de tanıtılan Vento'ya ve sonunda 1998'de tanıtılan Bora'ya kadar dünya çapında toplam 6 milyon adet satış yapan kompakt VW sedanı, yeni hedeflere yeniden Jetta adıyla hazır. Artık sadece Mekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimea'da üretilip bütün dünyaya ihraç edilen otomobil, 1.4 litre 90 HP, 1.6 litre 102 HP, 1.6 litre 115 HP, 2.0 litre 150 HP'lik benzinli, 1.9 litre 105 HP, 2.0 litre 75 HP ve 2.0 litre 140 HP'lik dizel motorlarla üretiliyor. Bora ismini arşivlere yollayan Jetta ülkemizde 1.6 litrelik motorların yanı sıra 2.0 litre, 150 HP'lik benzinli ve 140 HP'lik TDI dizel motorlarla satılıyor. Otomobilde Tiptronik otomatik şanzımanı isteğe bağlı olarak alınabiliyor.
Ülkemizde de 40 bin adetten fazla satılan Bora'ya göre Jetta'nın boyutları iyice büyümüş. Boyu 180 mm, yüksekliği 13 mm, genişliğiyse 46 mm arttırılan otomobil, gelmiş geçmiş en büyük Jetta unvanını elde etmiş. Otomobile ilk bakıldığında burun yapısında Golf'le olan benzerliklerin kromajlı ızgara ve farların altına entegre edilmiş sinyallerle azaltılmaya çalışıldığı gözleniyor. Jetta'da Golf GTI ve Passat'taki ön ızgara tasarımı kullanılmış. Otomobilin etrafında bir tur atıldığındaysa kafalar iyice karışıyor, profil ve arka kısım Passat'ın bir kopyası adeta. Jetta güçlü görünüyor ama sizce de VW ortak parça/platform kullanımını biraz ileriye yasak kelimeyasak kelimeyasak kelimeürmedi mi gerçekten? Kabul etmek gerekir ki, tarihi boyunca hep bir kuyruklu Golf gibi algılanan Jetta, bu kez farklı görünüyor. Yine kuyruklu ama kuyruğu Passat'tan geliyor... İç mekana girdiğimizde şaşırtıcı hiçbirşey göze çarpmıyor. Kokpit ve koltukları Golf’ten aktarılan otomobilin sadece uzun aks mesafesi sayesinde arka koltuk diz mesafesinin çok arttığı gözleniyor. Arka koltukların diz mesafesi Bora'da hep sorun olarak kendini göstermişti. Arka koltuklar asimetrik olarak katlanabiliyor ve dik konumda kontak anahtarıyla kilitlenerek sabitlenebiliyor. Golf’ten alınan kokpit ve diğer kumandalarla ilgili yapabileceğimiz tek yorum kullanımlarının sorunsuz olduğu. Ama sahip oldukları karakter paylaşıma açık olduğundan özgünlük sahibi değil. Kabin içinde kapı içlerinde kullanılan plastik kalitesi çok parlak değil, montaj aralıkları ve bazı tıkırtılar Mekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimea'daki işçiliğin çok da kusursuz, olmadığını gösteriyor. Bora'nın 455 litrelik bagaj hacmi kompakt sedanlar arasında ortalama bir değeri temsil ediyor ve Renault Megane II Sedan 520 litrelik hacmiyle sınıfın başını çekiyordu. Kullanıcı beklentilerine göre şekillendirilen Jetta'da bagaj hacmi yan duvarlardaki küçük gözlerle birlikte 527 litreyi buluyor. Bagajla ilgili tek sorun yükleme eşiğinin biraz yüksek olması.
Motor, performans
Bünyesindeki markalarda yıllarca 1.9 litrelik turbo dizel motoru kullanan VW Group, artan konfor, yakıt ekonomisi ve düşük egzoz emisyonu beklentilerini karşılayabilmek için geçen yıldan bu yana 2.0 litrelik yeni bir dizel motor kullanıyor. Halen kullanılan 1.9 litrelik motorda da yer alan modern yakıt besleme sistemi pompa meme teknolojisi (Pumpe-Düse) ile beslenen motorda motorin her bir silindire ayrı ve elektronik kontrollü olarak direkt enjekte ediliyor. Her silindir için enjeksiyonun bağımsız gerçekleştirilmesi, Pumpe-Düse'yi ortak yakıt yolunu kullanan common rail enjeksiyon sisteminden ayırıyor. Motorun sağladığı atak sürüş özellikleri, ağabeyi Passat'ta gösterdiği performanstan çok da farklı değil. Ama Passat ve Jetta'daki karakter ayrımı sürüş konforu noktasında ortaya çıkıyor. Orta sınıfta bir konfor otomobili olan Passat'ta yapılan etkili yalıtımla gürültüsü motor haznesi içinde tutulabilen motor, Jetta'da o kadar sınırlanmadığını belli ediyor. Özellikle ilk hızlanmalarda dizel sesi neredeyse 1.9 litrelik eski motordaki kadar belirgin. Bu yorumu Passat için yapabilmek imkansız. Jetta'da tekerlekler dönmeye başladığında hissedilen hantallığın anlık olduğunu anlamak için 1750 d/d'yi bulmak gerekiyor. Bu devirde başlayan maksimum tork üretimi 2500'ye kadar kesintisiz sürüyor. Motorun 1750 d/d'de ürettiği 320 Nm'lik maksimum tork değeri otomobili belirgin şekilde sürüklüyor. Sürüşte dikkat edilmesi gereken tek sorun uygun hız ve devirlerde doğru viteslerde olmak. Zira trafik koşullannda hız azaldığında vites düşürmeyip bulunulan vitesle ilerlemeye kalkışıldığında otomobil, sürücüsüne tolerans tanımadan stop edebiliyor. Ama vitesler ve devir bandı doğru kullanıldığında Jetta keyifle akıp gidiyor. Otomobilin vites seçimlerinin net yapılabilmesi sıkıntı yaşamayı önlüyor. Hıza ve motor devrine uygun viteslerle yapılan ara hızlanmalar GTI'lan kıskandıracak ataklık sağlıyor. Ataklık performansı böyle, peki ya sakin kullanıcılar ne yapmalı? Doğru vites seçimleri yine çok önemli. Çünkü otomobil en üst viteste düşük devirde çok ekonomik şekilde ilerliyor. Ama yavaşlamalarda vites seçimi yine önemli. Yakıt tüketimini makul düzeyde tutabilmek için acemilikler yapılmadığı sürece çok da özel bir çaba gerekli değil, bu motor gerçekten çok ekonomik. Test koşullarında 100 km'de ortalama 7.5 litre motorin tüketen Jetta, 733 km'lik menzile ulaşabiliyor. Kontrollü seyredilen uzun yolculuklarda menzili çok daha uzatmak mümkün olabilir.
Kullanım, konfor
Son yıllarda motor teknolojisi gibi süspansiyon teknolojisinin de çok ilerlediğini gözlüyoruz. ESP ya da ASR'nin birçok otomobilde standart donanımda sunulması mantıksız sürüşler yapılmadığı sürece yol tutuşla ilgili sıkıntı yaşanmayacağını gösteriyor. En azından VW Grubu modellerinde durum böyle. Ama Jetta'nın büyük bagajı dolu olduğu zaman arka kısmın hareketliliğiyle ilgili sorunlar belirebilir. Elektronik çekiş kontrol sistemi ASR zaman zaman viraj içlerinde verilen kontrolsüz gazlarda torkun çok yüksek olmasının getirebileceği stabilite kayıplarında görev alsa da, makul kullanıcılar için sadece kaygan yüzeylerde bozulabilecek dengeyi sağlamak için sunuluyor. Kombine virajlarda neler yaşanabileceğini, gelecek haftalarda gerçekleştireceğimiz kompakt sınıf sedanlar karşılaştırmasında, pist koşullarında yapacağımız slalom testlerinde göreceğiz. Jetta'nın süspansiyonla belirlenen konfor düzeyi için Golf’ten farksız diyebiliriz. Ancak sedan otomobilin kabin konforu konusunda arkadaki diz mesafesi sayesinde bir avantajı var. Gerçekten de Jetta'nın arka koltuklarında bacak bacak üstüne atmak bile mümkün. Direksiyon sertliği hıza duyarlı olan otomobille manevra yapmak aslında çocuk oyuncağı. Ama geri manevralarda eski Fiat Tempra'ları hatırlatan bagaj yüksekliğine alışmak biraz zaman alıyor. Park destek sistemiyle uyumlu kullanım sürücünün işini kolaylaştırıyor. Otomobilin fren sistemi güvenlik sınırları içinde 100 km/s hızdan 39 metrelik stabil duruşlar sağlayabiliyor. Kolay dozlanan fren pedalı sayesinde Jetta duruşlarda kendinden emin görünüyor
Genel Bilgiler
İlk dört kuşağında 1979'da yollara çıkan Jetta I'den 1991'de tanıtılan Vento'ya ve sonunda 1998'de tanıtılan Bora'ya kadar dünya çapında toplam 6 milyon adet satış yapan kompakt VW sedanı, yeni hedeflere yeniden Jetta adıyla hazır. Artık sadece Mekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimea'da üretilip bütün dünyaya ihraç edilen otomobil, 1.4 litre 90 HP, 1.6 litre 102 HP, 1.6 litre 115 HP, 2.0 litre 150 HP'lik benzinli, 1.9 litre 105 HP, 2.0 litre 75 HP ve 2.0 litre 140 HP'lik dizel motorlarla üretiliyor. Bora ismini arşivlere yollayan Jetta ülkemizde 1.6 litrelik motorların yanı sıra 2.0 litre, 150 HP'lik benzinli ve 140 HP'lik TDI dizel motorlarla satılıyor. Otomobilde Tiptronik otomatik şanzımanı isteğe bağlı olarak alınabiliyor.
Ülkemizde de 40 bin adetten fazla satılan Bora'ya göre Jetta'nın boyutları iyice büyümüş. Boyu 180 mm, yüksekliği 13 mm, genişliğiyse 46 mm arttırılan otomobil, gelmiş geçmiş en büyük Jetta unvanını elde etmiş. Otomobile ilk bakıldığında burun yapısında Golf'le olan benzerliklerin kromajlı ızgara ve farların altına entegre edilmiş sinyallerle azaltılmaya çalışıldığı gözleniyor. Jetta'da Golf GTI ve Passat'taki ön ızgara tasarımı kullanılmış. Otomobilin etrafında bir tur atıldığındaysa kafalar iyice karışıyor, profil ve arka kısım Passat'ın bir kopyası adeta. Jetta güçlü görünüyor ama sizce de VW ortak parça/platform kullanımını biraz ileriye yasak kelimeyasak kelimeyasak kelimeürmedi mi gerçekten? Kabul etmek gerekir ki, tarihi boyunca hep bir kuyruklu Golf gibi algılanan Jetta, bu kez farklı görünüyor. Yine kuyruklu ama kuyruğu Passat'tan geliyor... İç mekana girdiğimizde şaşırtıcı hiçbirşey göze çarpmıyor. Kokpit ve koltukları Golf’ten aktarılan otomobilin sadece uzun aks mesafesi sayesinde arka koltuk diz mesafesinin çok arttığı gözleniyor. Arka koltukların diz mesafesi Bora'da hep sorun olarak kendini göstermişti. Arka koltuklar asimetrik olarak katlanabiliyor ve dik konumda kontak anahtarıyla kilitlenerek sabitlenebiliyor. Golf’ten alınan kokpit ve diğer kumandalarla ilgili yapabileceğimiz tek yorum kullanımlarının sorunsuz olduğu. Ama sahip oldukları karakter paylaşıma açık olduğundan özgünlük sahibi değil. Kabin içinde kapı içlerinde kullanılan plastik kalitesi çok parlak değil, montaj aralıkları ve bazı tıkırtılar Mekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimea'daki işçiliğin çok da kusursuz, olmadığını gösteriyor. Bora'nın 455 litrelik bagaj hacmi kompakt sedanlar arasında ortalama bir değeri temsil ediyor ve Renault Megane II Sedan 520 litrelik hacmiyle sınıfın başını çekiyordu. Kullanıcı beklentilerine göre şekillendirilen Jetta'da bagaj hacmi yan duvarlardaki küçük gözlerle birlikte 527 litreyi buluyor. Bagajla ilgili tek sorun yükleme eşiğinin biraz yüksek olması.
Motor, performans
Bünyesindeki markalarda yıllarca 1.9 litrelik turbo dizel motoru kullanan VW Group, artan konfor, yakıt ekonomisi ve düşük egzoz emisyonu beklentilerini karşılayabilmek için geçen yıldan bu yana 2.0 litrelik yeni bir dizel motor kullanıyor. Halen kullanılan 1.9 litrelik motorda da yer alan modern yakıt besleme sistemi pompa meme teknolojisi (Pumpe-Düse) ile beslenen motorda motorin her bir silindire ayrı ve elektronik kontrollü olarak direkt enjekte ediliyor. Her silindir için enjeksiyonun bağımsız gerçekleştirilmesi, Pumpe-Düse'yi ortak yakıt yolunu kullanan common rail enjeksiyon sisteminden ayırıyor. Motorun sağladığı atak sürüş özellikleri, ağabeyi Passat'ta gösterdiği performanstan çok da farklı değil. Ama Passat ve Jetta'daki karakter ayrımı sürüş konforu noktasında ortaya çıkıyor. Orta sınıfta bir konfor otomobili olan Passat'ta yapılan etkili yalıtımla gürültüsü motor haznesi içinde tutulabilen motor, Jetta'da o kadar sınırlanmadığını belli ediyor. Özellikle ilk hızlanmalarda dizel sesi neredeyse 1.9 litrelik eski motordaki kadar belirgin. Bu yorumu Passat için yapabilmek imkansız. Jetta'da tekerlekler dönmeye başladığında hissedilen hantallığın anlık olduğunu anlamak için 1750 d/d'yi bulmak gerekiyor. Bu devirde başlayan maksimum tork üretimi 2500'ye kadar kesintisiz sürüyor. Motorun 1750 d/d'de ürettiği 320 Nm'lik maksimum tork değeri otomobili belirgin şekilde sürüklüyor. Sürüşte dikkat edilmesi gereken tek sorun uygun hız ve devirlerde doğru viteslerde olmak. Zira trafik koşullannda hız azaldığında vites düşürmeyip bulunulan vitesle ilerlemeye kalkışıldığında otomobil, sürücüsüne tolerans tanımadan stop edebiliyor. Ama vitesler ve devir bandı doğru kullanıldığında Jetta keyifle akıp gidiyor. Otomobilin vites seçimlerinin net yapılabilmesi sıkıntı yaşamayı önlüyor. Hıza ve motor devrine uygun viteslerle yapılan ara hızlanmalar GTI'lan kıskandıracak ataklık sağlıyor. Ataklık performansı böyle, peki ya sakin kullanıcılar ne yapmalı? Doğru vites seçimleri yine çok önemli. Çünkü otomobil en üst viteste düşük devirde çok ekonomik şekilde ilerliyor. Ama yavaşlamalarda vites seçimi yine önemli. Yakıt tüketimini makul düzeyde tutabilmek için acemilikler yapılmadığı sürece çok da özel bir çaba gerekli değil, bu motor gerçekten çok ekonomik. Test koşullarında 100 km'de ortalama 7.5 litre motorin tüketen Jetta, 733 km'lik menzile ulaşabiliyor. Kontrollü seyredilen uzun yolculuklarda menzili çok daha uzatmak mümkün olabilir.
Kullanım, konfor
Son yıllarda motor teknolojisi gibi süspansiyon teknolojisinin de çok ilerlediğini gözlüyoruz. ESP ya da ASR'nin birçok otomobilde standart donanımda sunulması mantıksız sürüşler yapılmadığı sürece yol tutuşla ilgili sıkıntı yaşanmayacağını gösteriyor. En azından VW Grubu modellerinde durum böyle. Ama Jetta'nın büyük bagajı dolu olduğu zaman arka kısmın hareketliliğiyle ilgili sorunlar belirebilir. Elektronik çekiş kontrol sistemi ASR zaman zaman viraj içlerinde verilen kontrolsüz gazlarda torkun çok yüksek olmasının getirebileceği stabilite kayıplarında görev alsa da, makul kullanıcılar için sadece kaygan yüzeylerde bozulabilecek dengeyi sağlamak için sunuluyor. Kombine virajlarda neler yaşanabileceğini, gelecek haftalarda gerçekleştireceğimiz kompakt sınıf sedanlar karşılaştırmasında, pist koşullarında yapacağımız slalom testlerinde göreceğiz. Jetta'nın süspansiyonla belirlenen konfor düzeyi için Golf’ten farksız diyebiliriz. Ancak sedan otomobilin kabin konforu konusunda arkadaki diz mesafesi sayesinde bir avantajı var. Gerçekten de Jetta'nın arka koltuklarında bacak bacak üstüne atmak bile mümkün. Direksiyon sertliği hıza duyarlı olan otomobille manevra yapmak aslında çocuk oyuncağı. Ama geri manevralarda eski Fiat Tempra'ları hatırlatan bagaj yüksekliğine alışmak biraz zaman alıyor. Park destek sistemiyle uyumlu kullanım sürücünün işini kolaylaştırıyor. Otomobilin fren sistemi güvenlik sınırları içinde 100 km/s hızdan 39 metrelik stabil duruşlar sağlayabiliyor. Kolay dozlanan fren pedalı sayesinde Jetta duruşlarda kendinden emin görünüyor
KIRIK LİNK İÇİN : haylaz_murat_000@hotmail.com