Yorum: #1
12-25-2010, 00:33
evet arkadaslar rate ayarlarının yapılandırmasının ayarlarının nasıl olması gerektıgını vericem eger okur ve yaparsanız ping 40 ve 50 den yukarı cıkmaz özellikle okumanız gereken yerleri kırmızı içinde belirttim ii oyunlar ;
cl_cmdrate:
Bu değer anlaşıldığı üzere aldığınız ortalama FPS 'ye yakın olmalıdır. (netgraph dan FPS nizi kontrol edebilirsiniz) Bu değeri aldığınız FPS nin çok üstünde veya çok altında ayarlamanız halinde, choke artacaktır.
cl_updaterate:
Bu değeri, loss değeriniz 0 olduğu sürece yapabildiğiniz en yüksek değeri yapmaya çalışınız. Eğer herhangi bir loss alıyorsanız, bu sizin için kötü olacaktır.
rate:
Genelde online oyunlar için standart değer 20000 dir. (LAN oyunlarında 25000 dir). Bu değeri çok azaltmak veya çok düşürmek, choke 'a yol açacaktır.
ex_interp:
İdeal değer 1/cl_updarate dir. Bu değeri ASLA sıfır yapmayın, çünkü CS sizin cl_updarate değerinizi kullanmaktadır, serverınkini değil. Temel olarak daha yüksek bir ex_interp değeri daha yumuşak bir görüntü sağlamasına rağmen, oyuncuların oyun içindeki "gerçek" konumları ekranınızda daha az görüntülenecektir. Bazı oyuncular bu değeri düşük bir değer olan 0.01 e sabitlemektedirler. (SWAT.Rony) Yorumu: Bu yazı bir İngiliz sitesinden alınmıştır. Yazının yazıldığı ülkede internet bağlantılarının maalesef ülkemizdekinden daha iyi olduğunu düşünecek olursak, özellikle ex_interp değerinin 0.01 gibi küçük bir değere sabitlenmesi bazı sakıncalar yaratabilir. Oyun akışkanlığını tamamen kaybedip, oyuncuları kare kare görmeye başlayabilirsiniz. (Tıpkı frame atlayan oyuncular gibi) ex_interp değeri hakkında daha detaylı bilgi isteyen kullanıcılar bu yorumumun devamını okuyabilirler. Sanırım istediğinizi tam olarak bulabileceksiniz
ex_interp nedir ?
Öncelikle, "Interp" kelimesi "Interpolation" 'ın kısaltılmışıdır. Türkçedeki karşılığı "enterpolasyon, iç değerlendirme" anlamına gelmektedir. Yani basitçe, bu komut bilgisayarınıza internetten gelen paketlerin "değerlendirilip" "ekrana yansıtılması" ile ilgilidir. Ve bu komut dial-up kullanıcıları gibi interneti bağlantısı çok kötü olan kullanıcılara da bu oyunu oynama imkanı sunmaktadır. <br> İç değerlendirme şöyle çalışır: internetten bilgisayarınıza 10 frame (kare) geliyor farz edelim, ve eğer sizin ex_interp değeriniz 0.1 ise, bu çizilen karelerden sadece 4 tanesi gerçek kareler, diğer 6 kare "tahmin edilen" kareler olacaktır. Örneklemek gerekirse, şu şekilde söyleyebiliriz: (GF = Gerçek Frame, TF = Tahmini Frame) GF TF TF GF TF TF GF TF TF GF Bunun var oluş nedeni, berbat olan bir bağlantıyı kompanse etmek, telafi etmektir.
Eğer bağlantınız kötü ise ve çok düşük sayıda frame alıyorsanız, Counter-Strike otomatik olarak diğer frame 'leri tahmin eder ve ekranınıza yansıtır. Ve bu da oyunu kare kare görmeniz yerine bağlantınız belli ölçüde kötü olduğunda bile oyunun akışkan bir seyirle devam etmesini sağlamaktadır.Eğer durum böyleyken ex_interp değerinizi 0.01 e düşürseniz, artık alınan bu 10 frame 'in 8 tanesi gerçek frame olacaktır. Ekranınıza şu şekilde çizilecektir:
GF GF GF TH GF GF GF TH GF GF
Bu ayarların yanlış olması ile beraber internet bağlantınızın da kötü olduğu bir anda, önünüzde duran arkası dönük düşmana ateş ettiğiniz takdirde bile ona hiç hasar verememe durumu yaşayabilirsiniz.
ex_interp değeri ne olmalıdır ?
Öncelikle şunu bilmenizi isterim ki, "ex_interp değeri şu olmalıdır" , "en iyisi şudur" gibi bir değerlendirme yapmak asla mümkün değildir. Her kullanıcı kendi bağlantısına (ve elbette ki bağlandığı servera göre) kendi ayarını yapmak durumundadır. Zaten bu sayfanın da yapılış amacı budur, bu mavi kutu içerisinde yapmış olduğum "Swat'ın" ndan hemen sonra ex_interp değerini hattınıza göre nasıl ayarlamanız gerektiği yazmaktadır.
Son olarak söylemek istediğim, Türkiye 'nin internet altyapısı, bağlanılan serverların hat kapasiteleri, oyun içinde almış olduğunuz FPS ve yaşamış olduğum deneyimleri göz önünde bulundurduğumda, ex_interp değeri
MİNİMUM 0.04, MAXİMUM 0.1 olmalıdır. Ancak ve ancak sizin ve serverın internet hattı çok çok iyi ise, pinginiz 10-15 arasında ise bu değeri 0.04 'ün de altına çekebilir ve 0.01 yapabilirsiniz.
cl_cmdrate:
Bu değer anlaşıldığı üzere aldığınız ortalama FPS 'ye yakın olmalıdır. (netgraph dan FPS nizi kontrol edebilirsiniz) Bu değeri aldığınız FPS nin çok üstünde veya çok altında ayarlamanız halinde, choke artacaktır.
cl_updaterate:
Bu değeri, loss değeriniz 0 olduğu sürece yapabildiğiniz en yüksek değeri yapmaya çalışınız. Eğer herhangi bir loss alıyorsanız, bu sizin için kötü olacaktır.
rate:
Genelde online oyunlar için standart değer 20000 dir. (LAN oyunlarında 25000 dir). Bu değeri çok azaltmak veya çok düşürmek, choke 'a yol açacaktır.
ex_interp:
İdeal değer 1/cl_updarate dir. Bu değeri ASLA sıfır yapmayın, çünkü CS sizin cl_updarate değerinizi kullanmaktadır, serverınkini değil. Temel olarak daha yüksek bir ex_interp değeri daha yumuşak bir görüntü sağlamasına rağmen, oyuncuların oyun içindeki "gerçek" konumları ekranınızda daha az görüntülenecektir. Bazı oyuncular bu değeri düşük bir değer olan 0.01 e sabitlemektedirler. (SWAT.Rony) Yorumu: Bu yazı bir İngiliz sitesinden alınmıştır. Yazının yazıldığı ülkede internet bağlantılarının maalesef ülkemizdekinden daha iyi olduğunu düşünecek olursak, özellikle ex_interp değerinin 0.01 gibi küçük bir değere sabitlenmesi bazı sakıncalar yaratabilir. Oyun akışkanlığını tamamen kaybedip, oyuncuları kare kare görmeye başlayabilirsiniz. (Tıpkı frame atlayan oyuncular gibi) ex_interp değeri hakkında daha detaylı bilgi isteyen kullanıcılar bu yorumumun devamını okuyabilirler. Sanırım istediğinizi tam olarak bulabileceksiniz
ex_interp nedir ?
Öncelikle, "Interp" kelimesi "Interpolation" 'ın kısaltılmışıdır. Türkçedeki karşılığı "enterpolasyon, iç değerlendirme" anlamına gelmektedir. Yani basitçe, bu komut bilgisayarınıza internetten gelen paketlerin "değerlendirilip" "ekrana yansıtılması" ile ilgilidir. Ve bu komut dial-up kullanıcıları gibi interneti bağlantısı çok kötü olan kullanıcılara da bu oyunu oynama imkanı sunmaktadır. <br> İç değerlendirme şöyle çalışır: internetten bilgisayarınıza 10 frame (kare) geliyor farz edelim, ve eğer sizin ex_interp değeriniz 0.1 ise, bu çizilen karelerden sadece 4 tanesi gerçek kareler, diğer 6 kare "tahmin edilen" kareler olacaktır. Örneklemek gerekirse, şu şekilde söyleyebiliriz: (GF = Gerçek Frame, TF = Tahmini Frame) GF TF TF GF TF TF GF TF TF GF Bunun var oluş nedeni, berbat olan bir bağlantıyı kompanse etmek, telafi etmektir.
Eğer bağlantınız kötü ise ve çok düşük sayıda frame alıyorsanız, Counter-Strike otomatik olarak diğer frame 'leri tahmin eder ve ekranınıza yansıtır. Ve bu da oyunu kare kare görmeniz yerine bağlantınız belli ölçüde kötü olduğunda bile oyunun akışkan bir seyirle devam etmesini sağlamaktadır.Eğer durum böyleyken ex_interp değerinizi 0.01 e düşürseniz, artık alınan bu 10 frame 'in 8 tanesi gerçek frame olacaktır. Ekranınıza şu şekilde çizilecektir:
GF GF GF TH GF GF GF TH GF GF
Bu ayarların yanlış olması ile beraber internet bağlantınızın da kötü olduğu bir anda, önünüzde duran arkası dönük düşmana ateş ettiğiniz takdirde bile ona hiç hasar verememe durumu yaşayabilirsiniz.
ex_interp değeri ne olmalıdır ?
Öncelikle şunu bilmenizi isterim ki, "ex_interp değeri şu olmalıdır" , "en iyisi şudur" gibi bir değerlendirme yapmak asla mümkün değildir. Her kullanıcı kendi bağlantısına (ve elbette ki bağlandığı servera göre) kendi ayarını yapmak durumundadır. Zaten bu sayfanın da yapılış amacı budur, bu mavi kutu içerisinde yapmış olduğum "Swat'ın" ndan hemen sonra ex_interp değerini hattınıza göre nasıl ayarlamanız gerektiği yazmaktadır.
Son olarak söylemek istediğim, Türkiye 'nin internet altyapısı, bağlanılan serverların hat kapasiteleri, oyun içinde almış olduğunuz FPS ve yaşamış olduğum deneyimleri göz önünde bulundurduğumda, ex_interp değeri
MİNİMUM 0.04, MAXİMUM 0.1 olmalıdır. Ancak ve ancak sizin ve serverın internet hattı çok çok iyi ise, pinginiz 10-15 arasında ise bu değeri 0.04 'ün de altına çekebilir ve 0.01 yapabilirsiniz.