Yorum: #1
04-03-2010, 14:38
VOLKSWAGEN Touareg 3.2 V6 aracın genel özellikleri
Genel Bilgiler
Alman üretici Volkswagen'i lüks arazi araçları sınıfına dahil eden Touareg, 2002 sonbaharında tanıtıldı. Porsche Cayenne'le birlikte geliştirilen Touareg, 3.2 litre 220 HP ve 4.2 litre 310 HP'lik benzinli, 5.0 litre 313 HP'lik turbo dizel olmak üzere üç motor seçeneğiyle üretiliyor. VW'nin Türkiye temsilcisi Doğuş Otomotiv, Touareg'i ülkemize 3.2 ve 5.0 litrelik motor seçenekleriyle ithal ediyor. Her iki otomobil de Türkiye'de sadece altı ileri vitesli Tiptronik şanzımanla sunuluyor.
4755 mm'lik boyuyla Touareg, ML'den (4640 mm) uzun, X5'tense (4785 mm) kısa. Meraklı gözler VW olduğuna inanmak için tekrar tekrar baksalar da araç VW'nin Passat ve Phaeton'dan bilinen bazı tasarım özelliklerini taşıyor. Kromajlı ızgara ve bi-xenon farların doldurduğu ön görünümde tıpkı bagaj kapağındaki gibi iri VW logosu yer alıyor. Neredeyse TV ekranı kadar büyük aynaların dış kısmında Mercedes modellerindeki gibi entegre sinyaller bulunuyor. Kullanılan malzeme kalitesiyle elit bir ortam yaratılan kabin içinde VW geleneklerine getirilmiş yeni boyutlar göze çarpıyor. Kalın kromajlı ve geniş gösterge tablosu, bildik VW formatından abartılı kalitesiyle farklı görünüyor. Ama sinyal/silecek kollarının inceliği gösterge tablosunun heybetiyle pek uyum sağlayamıyor. Sinyal kolu hafif dokunuşlarda üç kez sinyal verme özelliğine sahip. Kontak yuvası kokpite konumlandırılan araçta bolca küçük düğme kullanılmış. Kokpit genelindeki düğme fazlalığı kafa kanştırmaya aday. Özellikle direksiyon göbeğinde küçük küçük bir çok düğmenin varlığı kullanımda sıkıntı yaratabilir. Yine kokpit üzerindeki telefonluk, üzerinde telefon olmadığında bir hayli tuhaf görünüyor. Koltukların oturma alanı ve diz mesafeleri çok başarılı. Ancak ön koltukların kapı taraflarındaki kumanda düğmeleri fazla gizli kalmış. Touareg'in 555 litrelik bagajı arka koltuklar yatırılarak 1570 litreye kadar genişletilebiliyor. Aracın süspansiyonu alçaltılarak yükleme yapmak kolaylaştınlabiliyorsa da koltuklar yatırıldığında zeminin tam düzleşmemesi puan kaybına yol açıyor. Bagaj zeminin altında lastik şişirmek için araca entegre kompresör yer alıyor.
Motor, perfomans
Touareg'in aydınlatmalı motor haznesinde, Phaeton, Golf R32 ve Multivan'a da enerji sağlayan yeni nesil bir V6 motor yer alıyor. Üstü gibi çevresi de plastik muhafazayla kaplanan motor, altı silindirin keyifli homurtusunu kaputun dışına da yayıyor. Kademesiz değişken supap zamanlama kontrol sistemine sahip olan üstten çift eksantrikli ve 24 supaplı makine, iki tonu geçen Touareg'i genel olarak zorlanmadan hareket ettiriyor. Maksimum torkunu alt devirlerde üreten motor bu sayede hantallık hissettirmezken telaşsızca ulaştığı yüksek hızlarda da ateşli olmayan ama keyif veren bir performans sağlayabiliyor. Motorun yakıt tüketimiyse karoser ağırlığı ve sürekli devrede olan dört tekerlekten çekiş sistemi hesaba katıldığında normal kabul edilebilir. Test koşullarında elde edilen 15.1 litrelik tüketimle 100 lt'lik yakıt "tankerine" sahip Touareg, 662 km'lik menzil sağlayabiliyor. VW'nin altı ileri vitesli Tiptronic şanzımanının motorla gösterdiği kabul edilir düzeydeki uyum, sürücüyü memnun eden performans getiriyor. Ancak zaman zaman yavaş gerçekleşen vites küçültmeler ve gaza tam basıldığında devir göstergesinden izlenebilen bocalamalar şaşırtıyor. Vites kolunun sağa itilmesiyle manuel kullanım moduna geçen sistem, S konumundaysa sportif moda geçiyor ve daha hızlı vites değiştiriyor. Asfalt kullanımında gelişmiş özellikleriyle vites değiştirmenin ötesinde sürüşü iyileştiren, güvenliyi destekleyen "akıllı" etkiler sağlayan sistem, arazi kullanımında çekiş sistemiyle motorla girdiği işbirliğinden daha iyi bir uyum sağlayarak zor şartlarda sıkıntı yaşanmasını önlüyor.
Kullanım, konfor
Touareg'i arazide üstün kılan özelliklerinin basında 4Motion sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi geliyor. Ön ve merkezi diferansiyelde kilit sistemi var. Merkezi diferansiyelin sürekli değişken tahvil oranı, aracın her koşulda çekiş kaybı yaşamadan ilerleyebilmesine imkan tanıyor. Normal şartlar altında güç dağılımı 50:50 olan araçta gerektiğinde tüm güç tek tekerleğe yönlendiriliyor. Arazi şartlarında orta konsoldan seçilen Low moduyla Touareg'in hareket özgürlüğünü sürdürmesi sağlanıyor. Bunun yetersiz kaldığı ağır şartlarda merkezi diferansiyel de kilitlenebiliyor. Yokuş tırmanırken geri kaymayı, inerken de hızlanmayı engellemek için elektronik fren kontrol ünitesine sahip olan araç, çekiş sistemi High modundayken de yol tutuş konusunda iddialı otomobiller kadar başarılı tutunma özellikleri sergiliyor. Zaten 197 km/s'lik maksimum hız verisi de Touareg'in bu konudaki iddiasını ortaya koyacak kadar açık. Dev araç düzlüklerde olduğu gibi virajlarda da oldukça stabil. Zorlandığı virajlarda çekiş sistemi, çoğu zaman ESP'ye ihtiyaç bırakmayacak kadar etkili görev yapıyor. Karoserin virajlarda yana yatması, sürücüyü tedirgin edecek boyutta değil. Skyhook havalı süspansiyon sistemi sayesinde aracın yüksekliği hıza göre otomatik ayarlanıyor. 125 km/s'nin üzerine çıkıldığında yükseklik 21.5 cm'den 19 cm'ye, 180 km/s'nin üzerine çıkıldığındaysa 18 cm'ye düşürülüyor. Sürücü istediğinde yükseklik ayarını manuel olarak da yapabiliyor. Arazi kullanımında 30 cm'ye kadar artırılabilen yerden yükseklik, örneğin bagaja yükleme yapmayı kolaylaştırmak için 16 cm'ye kadar düşürülebiliyor. Sürücü süspansiyon sertliğini Sport ve Comfort modlarıyla seçebildiği gibi Auto modunu seçerek otomatik ayara da alabiliyor. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları 28 derece olan araç, 45 derecelik eğime tırmanabiliyor. 27 derecelik karın açısıyla engebelere kolay kolay takılmayan Touareg, 45 derecelik yanal eğimde durabilirken 35 derecelik yanal eğimde ilerleyebiliyor. Aracın su geçme sınırıysa 580 mm. Bu değerlerin tümü, ömrünün çok büyük bir bölümünü asfaltta geçirecek bir araç için fazlasıyla iyi.
Genel Bilgiler
Alman üretici Volkswagen'i lüks arazi araçları sınıfına dahil eden Touareg, 2002 sonbaharında tanıtıldı. Porsche Cayenne'le birlikte geliştirilen Touareg, 3.2 litre 220 HP ve 4.2 litre 310 HP'lik benzinli, 5.0 litre 313 HP'lik turbo dizel olmak üzere üç motor seçeneğiyle üretiliyor. VW'nin Türkiye temsilcisi Doğuş Otomotiv, Touareg'i ülkemize 3.2 ve 5.0 litrelik motor seçenekleriyle ithal ediyor. Her iki otomobil de Türkiye'de sadece altı ileri vitesli Tiptronik şanzımanla sunuluyor.
4755 mm'lik boyuyla Touareg, ML'den (4640 mm) uzun, X5'tense (4785 mm) kısa. Meraklı gözler VW olduğuna inanmak için tekrar tekrar baksalar da araç VW'nin Passat ve Phaeton'dan bilinen bazı tasarım özelliklerini taşıyor. Kromajlı ızgara ve bi-xenon farların doldurduğu ön görünümde tıpkı bagaj kapağındaki gibi iri VW logosu yer alıyor. Neredeyse TV ekranı kadar büyük aynaların dış kısmında Mercedes modellerindeki gibi entegre sinyaller bulunuyor. Kullanılan malzeme kalitesiyle elit bir ortam yaratılan kabin içinde VW geleneklerine getirilmiş yeni boyutlar göze çarpıyor. Kalın kromajlı ve geniş gösterge tablosu, bildik VW formatından abartılı kalitesiyle farklı görünüyor. Ama sinyal/silecek kollarının inceliği gösterge tablosunun heybetiyle pek uyum sağlayamıyor. Sinyal kolu hafif dokunuşlarda üç kez sinyal verme özelliğine sahip. Kontak yuvası kokpite konumlandırılan araçta bolca küçük düğme kullanılmış. Kokpit genelindeki düğme fazlalığı kafa kanştırmaya aday. Özellikle direksiyon göbeğinde küçük küçük bir çok düğmenin varlığı kullanımda sıkıntı yaratabilir. Yine kokpit üzerindeki telefonluk, üzerinde telefon olmadığında bir hayli tuhaf görünüyor. Koltukların oturma alanı ve diz mesafeleri çok başarılı. Ancak ön koltukların kapı taraflarındaki kumanda düğmeleri fazla gizli kalmış. Touareg'in 555 litrelik bagajı arka koltuklar yatırılarak 1570 litreye kadar genişletilebiliyor. Aracın süspansiyonu alçaltılarak yükleme yapmak kolaylaştınlabiliyorsa da koltuklar yatırıldığında zeminin tam düzleşmemesi puan kaybına yol açıyor. Bagaj zeminin altında lastik şişirmek için araca entegre kompresör yer alıyor.
Motor, perfomans
Touareg'in aydınlatmalı motor haznesinde, Phaeton, Golf R32 ve Multivan'a da enerji sağlayan yeni nesil bir V6 motor yer alıyor. Üstü gibi çevresi de plastik muhafazayla kaplanan motor, altı silindirin keyifli homurtusunu kaputun dışına da yayıyor. Kademesiz değişken supap zamanlama kontrol sistemine sahip olan üstten çift eksantrikli ve 24 supaplı makine, iki tonu geçen Touareg'i genel olarak zorlanmadan hareket ettiriyor. Maksimum torkunu alt devirlerde üreten motor bu sayede hantallık hissettirmezken telaşsızca ulaştığı yüksek hızlarda da ateşli olmayan ama keyif veren bir performans sağlayabiliyor. Motorun yakıt tüketimiyse karoser ağırlığı ve sürekli devrede olan dört tekerlekten çekiş sistemi hesaba katıldığında normal kabul edilebilir. Test koşullarında elde edilen 15.1 litrelik tüketimle 100 lt'lik yakıt "tankerine" sahip Touareg, 662 km'lik menzil sağlayabiliyor. VW'nin altı ileri vitesli Tiptronic şanzımanının motorla gösterdiği kabul edilir düzeydeki uyum, sürücüyü memnun eden performans getiriyor. Ancak zaman zaman yavaş gerçekleşen vites küçültmeler ve gaza tam basıldığında devir göstergesinden izlenebilen bocalamalar şaşırtıyor. Vites kolunun sağa itilmesiyle manuel kullanım moduna geçen sistem, S konumundaysa sportif moda geçiyor ve daha hızlı vites değiştiriyor. Asfalt kullanımında gelişmiş özellikleriyle vites değiştirmenin ötesinde sürüşü iyileştiren, güvenliyi destekleyen "akıllı" etkiler sağlayan sistem, arazi kullanımında çekiş sistemiyle motorla girdiği işbirliğinden daha iyi bir uyum sağlayarak zor şartlarda sıkıntı yaşanmasını önlüyor.
Kullanım, konfor
Touareg'i arazide üstün kılan özelliklerinin basında 4Motion sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi geliyor. Ön ve merkezi diferansiyelde kilit sistemi var. Merkezi diferansiyelin sürekli değişken tahvil oranı, aracın her koşulda çekiş kaybı yaşamadan ilerleyebilmesine imkan tanıyor. Normal şartlar altında güç dağılımı 50:50 olan araçta gerektiğinde tüm güç tek tekerleğe yönlendiriliyor. Arazi şartlarında orta konsoldan seçilen Low moduyla Touareg'in hareket özgürlüğünü sürdürmesi sağlanıyor. Bunun yetersiz kaldığı ağır şartlarda merkezi diferansiyel de kilitlenebiliyor. Yokuş tırmanırken geri kaymayı, inerken de hızlanmayı engellemek için elektronik fren kontrol ünitesine sahip olan araç, çekiş sistemi High modundayken de yol tutuş konusunda iddialı otomobiller kadar başarılı tutunma özellikleri sergiliyor. Zaten 197 km/s'lik maksimum hız verisi de Touareg'in bu konudaki iddiasını ortaya koyacak kadar açık. Dev araç düzlüklerde olduğu gibi virajlarda da oldukça stabil. Zorlandığı virajlarda çekiş sistemi, çoğu zaman ESP'ye ihtiyaç bırakmayacak kadar etkili görev yapıyor. Karoserin virajlarda yana yatması, sürücüyü tedirgin edecek boyutta değil. Skyhook havalı süspansiyon sistemi sayesinde aracın yüksekliği hıza göre otomatik ayarlanıyor. 125 km/s'nin üzerine çıkıldığında yükseklik 21.5 cm'den 19 cm'ye, 180 km/s'nin üzerine çıkıldığındaysa 18 cm'ye düşürülüyor. Sürücü istediğinde yükseklik ayarını manuel olarak da yapabiliyor. Arazi kullanımında 30 cm'ye kadar artırılabilen yerden yükseklik, örneğin bagaja yükleme yapmayı kolaylaştırmak için 16 cm'ye kadar düşürülebiliyor. Sürücü süspansiyon sertliğini Sport ve Comfort modlarıyla seçebildiği gibi Auto modunu seçerek otomatik ayara da alabiliyor. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları 28 derece olan araç, 45 derecelik eğime tırmanabiliyor. 27 derecelik karın açısıyla engebelere kolay kolay takılmayan Touareg, 45 derecelik yanal eğimde durabilirken 35 derecelik yanal eğimde ilerleyebiliyor. Aracın su geçme sınırıysa 580 mm. Bu değerlerin tümü, ömrünün çok büyük bir bölümünü asfaltta geçirecek bir araç için fazlasıyla iyi.
KIRIK LİNK İÇİN : haylaz_murat_000@hotmail.com